Marathon

De marathoncommissie Haarlem (MCH) is verantwoordelijk voor alle praktische zaken rond het organiseren van marathonwedstrijden en jeugdmarathonwedstrijden. Dan kun je denken aan het maken van een wedstrijdkalender voor de marathons, jurysamenstelling, organisatie van gewestelijke en landelijke marathonwedstrijden, opleidingen voor juryleden, het organiseren van de baancompetitie en de jeugdmarathoncompetitie, contacten met de gewestelijke technische commissie marathon (GTCM) en het landelijke sectiebestuur marathon (SBM) van de KNSB. Ook talentontwikkeling en de baanselectie marathon valt onder de verantwoordelijkheden van de MCH.

De MCH samenstelling:

Verplaatsing Jeugdmarathon 4 i.v.m. Gewestelijk kampioenschap jeugdmarathon NH/U

Allereerst de beste wensen en een sportief en succesvol 2024!

Jeugdmarathon 4 wordt verplaatst van 28-1-2024 naar Zondag 11-02-2024 i.v.m. het gewestelijk kampioenschap jeugdmarathon dat op 28-1-2024 gaat plaatsvinden te Hoorn. De ijskonijncup 11 van 11-02-2024 wordt verplaatst naar Zondag 28-01-2024.

Gewestelijk kampioenschap jeugdmarathon NH/U

Op zondag 28 januari 2024 wordt het Gewestelijk Kampioenschap voor Pupillen A-B en Junioren A-B-C verreden op IJsbaan De Westfries in Hoorn. Schaatsers van de ijsbanen in Alkmaar, Amsterdam, Haarlem, Hoorn en Utrecht strijden om het kampioenschap van het gewest Noord-Holland/Utrecht. Dus geen schaatsers van andere gewesten.

Inschrijven

Iedereen met een KNSB-marathonlicentie kan zich inschrijven, ook als je niet meedoet aan jeugdmarathons op jouw ijsbaan. Een transponder is niet verplicht (wel dringend gewenst). Registratie van je marathonlicentie en (eventueel) je transponder gaat via mijn.knsb.nl. Zorg dat dit in orde is voordat je inschrijft.

Je kunt vanaf nu inschrijven via inschrijven.schaatsen.nl, uiterlijk tot en met woensdag 24 januari 2024. Deelname is gratis. Bij minder dan vijf inschrijvingen in een categorie kan een wedstrijd helaas niet doorgaan.

Plaatsing NK marathon

De gewestelijk kampioenen zijn direct geplaatst voor het Nederlands Kampioenschap Jeugdmarathon op zaterdag 10 februari 2024 in Alkmaar.

Verdere informatie is te vinden op: